آموزش خرید هاست برای وردپرس

5/5 - (1 امتیاز)

آموزش خرید هاست برای وردپرس را به صورت کاملا عملی و گام به گام در این مطلب یاد خواهید گرفت، اما اگر هیچ گونه اطلاعاتی در رابطه با هاست ندارید و نمی دونید که هاست چیه، بهتون پیشنهاد می کنم جلسه اول چگونه سایت بسازیم را ببینید.

در این جلسه علاوه براینکه به شما توضیح دادم که هاست چیست، روال کلی ساخت یک وب سایت را هم بهتون توضیح دادم که بتونید ادامه آموزش ساخت سایت را راحت تر متوجه بشید.

برای راه اندازی سایت قبل از هر چیزی شما نیاز دارید که یک هاست و دامنه تهیه کنید،در جلسه قبلی به شما گفتم چطور دامنه ثبت کنیم ، و در این جلسه مراحل خرید هاست را بررسی می کنیم تا شما بتوانید یک هاست برای راه اندازی وب سایتتون تهیه کنید.

آموزش خرید هاست

روال کلی خرید هاست در تمام شرکت ها و سایت های ارائه دهنده خدمات هاست یا میزبانی وب به یک شکل هست و تنها تفاوتی که وجود دارد در شکل ظاهری قالب هر کدام از وب سایت ها هست.

برای خرید هاست،وارد وب سایت google.com بشید و در قدم بعدی عبارت خرید هاست را جستجو کنید.

در لیست نتایج صفحه اول گوگل،باید روی یکی از سایت ها کلیک کنید تا وارد وب سایتشون بشید.

حتما در نظر داشته باشید،شرکتی که برای خرید هاست انتخاب می کنید معتبر باشد و چندین سال سابقه فعالیت داشته باشد.معمولا سایت هایی که در نتایج اول گوگل هستند اعتبار خوبی دارند.

وقتی که وارد وب سایت مورد نظر شدید،قطعا هاست های مختلفی رو می بینید.مثل هاست لینوکس،هاست وردپرس،هاست ویندوزو …

اما شما باید بدونید که ما دو نوع هاست داریم:

  • هاست لینوکس
  • هاست ویندوز

هاست لینوکس متناسب با زبان برنامه نویسی PHP هست،که وردپرس هم با زبان برنامه نویسی PHP ساخته شده است.

هاست ویندوز مناسب زبان برنامه نویسی مثل asp.net هست.

پیشنهاد من به شما انتخاب هاست لینوکس هست،به دلیل اینکه هاست های لینوکسی تناسب بیشتری با زبان برنامه نویسی PHP داره و چون قراره که شما یک وب سایت با وردپرس راه اندازی کنید بهتره از هاست لینوکس استفاده کنید.

پس وقتی وارد وب سایت مورد نظرتون شدید،روی هاست لینوکس کلیک کنید تا وارد صفحه خرید هاست لینوکس بشید.

آموزش خرید هاست
آموزش خرید هاست

معمولا خدمات هاست به صورت پکیج ارائه میشود،همانطور که در تصویر بالا می بینید ۳ پکیج مختلف برای خرید هاست وجود داره که عمده تفاوت بین این پکیج ها در میزان فضا و پهنای باند هست.

شما میتونید برای شروع با ۵۰۰ مگابایت هم هاست خریداری کنید و بعدا این فضا رو ارتقا بدید.

فقط باید بدانید که،هزینه ای که شما پرداخت می کنید در اصل هزینه اجاره یک فضا از سرور آن شرکت هست و می بایست متناسب با زمان هر پکیج آن را تمدید کنید.

یعنی اگر شما یک هاست ۵۰۰ مگابایت ۳ ماهه خریداری کنید باید سه ماه مجدد آن را تمدید کنید.حالا از بین پکیج ها یکی رو انتخاب کنید و به صفحه بعدی برید.

زمانی که شما پکیج هاست رو انتخاب می کنید،بعدش باید وضعیت دامنه را هم مشخص کنید.یعنی حالتی مشابه تصویر زیر:

دامنه و هاست
انتخاب دامنه برای خرید هاست

همانطور که در تصویر بالا می بینید،شما باید در هنگام خرید هاست یک دامنه هم انتخاب کنید.که در چنین شرایط شما سه تا کار می تونید انجام بدید:

  • دامنه ندارید و تصمیم دارید که ثبت دامنتون را هم از همان شرکت خرید کنید
  • دامنه را قبلا از یک شرکت دیگر تهیه کردید و قصد انتقال به شرکتی را دارید که از آن هاست تهیه کردید
  • از قبل دامنه ثبت و خریداری کردید

اگر قصد این را نداشته باشید که دامنه از همان شرکت هاستینگ خریداری کنید و یا اینکه آن را به همان شرکت انتقال دهید،کافیست گزینه دامنه را قبلا ثبت کردم را انتخاب کنید و نام دامنه خودتان را وارد کنید.

در نهایت مراحل پرداخت و ثبت نام در آن سایت را انجام دهید تا هاست شما آماده شود.

معمولا اطلاعات هاست خریداری شده طی یک ایمیل برای شما ارسال می شود و یا اینکه در پنل کاربری سایت شرکت هاستینگ قرار می گیرد.

روال کلی خرید هاست،طبق مواردیست که در نمونه مثال بالا بهتون توضیح دادم.هر شرکت و سایت هاستینگی را که انتخاب کنید،فقط ممکن است که ظاهر و قالب آن سایت متفاوت باشد.

این مطلب یکی از مقالات دسته بندی آموزش وردپرس است. برای مشاهده مقالات بیشتر در زمینه وردپرس کافیست به صفحه آموزش وردپرس مراجعه کنید.

در رابطه با این مطلب سوال یا نظری دارید؟ می توانید آن را در بخش دیدگاه ها ارسال کنید
مهدی خاکسار
مهدی خاکسار

متخصص وردپرس و نویسنده این مطلب

سال هاست که در زمینه وردپرس فعالیت می کنم و حالا به عنوان عضوی از خانواده نیکان وردپرس تلاش می کنم تا آموزش های کاربری و مفید را به علاقه مندان این حوزه ارائه دهم.