نصب وردپرس بر روی لوکال هاست مک بوک

نصب وردپرس بر روی لوکال هاست مک بوک
3.7/5 - (3 امتیاز)

در این مقاله به شما آموزش نصب وردپرس روی مک بوک یا MacOs را یاد می دهیم. با کمک نرم افزار XAMPP می توانید وردپرس را روی دستگاه مک بوک نصب کنید.

منظور از نصب وردپرس بر روی لوکال هاست مک بوک چیست؟

لوکال هاست شبیه سازیست که توسط آن میتوانید بدون پرداخت هزینه هاست و دامنه , وردپرس را بر روی سیستم عامل شخصی مک بوک خود نصب نمایید.

برای آزمایش افزونه ها، به روزرسانی ها و سایر تغییرات وب سایت قبل از نمایش آنها به مخاطب های وب سایت بهترین راه نصب وردپرس در لوکال هاست مک است .

مراحل نصب وردپرس بر روی سیستم عامل مک بوک :

قبل از شروع به نصب وردپرس بر روی سیستم عامل مک بوک خود ابتدا نیاز به نصب یکی از نرم افزارهای مرتبط با لوکال هاست را دارید . که ما در این آموزش از نرم افزار “XAMPP” استفاده میکنیم .

زمپ (XAMMP ) رسماً به‌عنوان یک ابزار جهت توسعه طراحی شده‌است تا به طراحان سایت و برنامه نویسان اجازه آزمایش کارهایشان را روی کامپیوتر خودشان بدهد بدون اینکه نیاز به دسترسی به اینترنت داشته باشند. اگرچه در واقعیت بعضی مواقع زمپ برای سرویس دهی صفحات وب روی اینترنت هم استفاده می‌شود، و با بعضی تغییرات به قدر کافی امن نیز خواهد شد.
زمپ همچنین پشتیبانی خوبی برای درست کردن و ویرایش کردن پایگاههای داده در MySQL و اس‌کیوال لایت و غیره ارائه می‌کند. شما می‌توانید جداول جدید ایجاد کنید، رکوردها را اضافه حذف یا بروزرسانی کنید، در پایگاه داده جستجو کنید و بسیاری کارهای دیگر.

نصب php و MySQL هر کدام به طور جداگانه برای مبتدیان بسیار مشکل و سخت است ، این زمانی است است که XAMPP وارد می شود.XAMPP باعث می شود که شما بتوانید وب سایت های وردپرس را به صورت محلی ایجاد کنید.نرم افزار Xampp برای سیستم عامل مک قابل دریافت و نصب می باشد.

مرحله اول :‌ نصب نرم افزار XAMPP

نرم افزار XAMPP را از طریق این لینک دانلود نمایید.و بر روی مک بوک خود نصب و اجرا نمایید .

بعد از اجرای نرم افزار طبق تصویر زیر بر روی Start All کلیک نمایید تا mysql , proftpd , apache استارت شود.

مرحله دوم :‌ دانلود وردپرس

آخرین نسخه فارسی وردپرس را از طریق این لینک دریافت نمایید .

مرحله سوم :‌ نصب وردپرس

فایل فشرده وردپرسی را که دانلود نمودید را unzip نمایید و وارد پوشه wordpress شوید سپس محتویات آن را کپی کرده و از طریق منوی application وارد پوشه htdocs از طریق مسیر XAMPP > htdocs شوید و در آنجا محتویات کپی شده را انتقال دهید.

سپس در مروگر خود تایپ نمایید https://localhost و کلید اینتر را بزنید تا صفحه نصب وردپرس همانند تصویر زیر برای شما نمایان گردد:

در این صفحه بر روی دکمه ” بزن بریم ! ” کلیک نمایید تا وارد صفحه جدید همانند تصویر زیر شوید :‌

قبل از رد شدن از این مرحله و توضیح دادن آن باید یک دیتابیس جدید بسازید . که برای ساخت یک دیتابیس جدید طبق راهنمای زیر عمل نمایید :

در مروگر خود تایپ نمایید https://localhost/phpmyadmin و از منوی بالای صفحه بر روی منوی database کلیک نمایید و در فیلد Database Name یک نام دلخواه ایجاد نمایید (مثلا iwp_test ) و سپس بر روی دکمه Create کلیک نمایید.

حال دیتابیس شما ساخته شده است و باید با توجه به تصویر زیر فیلد های نام پایگاه داده  , نام کاربری پایگاه داده , رمز پایگاه داده را مشخص نمایید .(منظور از پایگاه داده همان دیتابیس است )

بعد از پر کردن فیلد ها بر روی دکمه فرستادن کلیک نمایید تا وردپرس شما نصب گردد . در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد با صفحه ای همانند تصویر زیر روبرو میشوید که باید در این صفحه بر روی دکمه اجرای نصب کلیک نمایید :

در صفحه جدید , که بخش نهایی نصب وردپرس میباشد باید اطلاعات سایت وردپرسی خود را وارد نموده و در نهایت بر روی دکمه راه اندازی وردپرس کلیک نمایید .

وردپرس شما به راحتی نصب شده است و حالا میتوانید با نام کاربری و رمز عبوری که انتخاب نموده اید وارد کنترل پنل یا پیشخوان وردپرس شوید و از امکانات آن لذت ببرید .

این مطلب یکی از مقالات دسته بندی آموزش وردپرس است. برای مشاهده مقالات بیشتر در زمینه وردپرس کافیست به صفحه آموزش وردپرس مراجعه کنید.

در رابطه با این مطلب سوال یا نظری دارید؟ می توانید آن را در بخش دیدگاه ها ارسال کنید
مهدی خاکسار
مهدی خاکسار

متخصص وردپرس و نویسنده این مطلب

سال هاست که در زمینه وردپرس فعالیت می کنم و حالا به عنوان عضوی از خانواده نیکان وردپرس تلاش می کنم تا آموزش های کاربری و مفید را به علاقه مندان این حوزه ارائه دهم.