آموزش نصب وردپرس در دایرکت ادمین

5/5 - (1 امتیاز)

در این جلسه از آموزش ساخت سایت با وردپرس به شما نحوه نصب وردپرس در دایرکت ادمین را به صورت کاملا عملی و قدم به قدم توضیح خواهم داد.

دایرکت ادمین چیست؟

دایرکت ادمین ( DirectAdmin) یکی از کنترل پنل های بسیار قوی و فوق العاده سیستم لینوکس برای مدیریت هاست می باشد که در عین سادگی از امنیت و قدرت خیلی بالایی برخوردار می باشد .

نصب وردپرس بر روی دایرکت ادمین :

مرحله اول :‌ دانلود وردپرس

آخرین نسخه فارسی وردپرس را از طریق این لینک دریافت نمایید .

مرحله دوم :‌ ورود به کنترل پنل هاست دایرکت ادمین و آپلود وردپرس

برای ورود به کنترل پنل هاست دایرکت ادمین از طریق آدرسی مشابه آدرس nikanwp.ir:2222 استفاده نمایید. بعد از پسوند .ir چهار تا عدد ۲ میبینید که این پورت دسترسی به کنترل پنل هاست دایرکت ادمین می باشد . گاهی اوقات ممکن هست شرکت ارائه دهنده هاست شما این پورت را تغییر داده باشد .

کنترل پنل هاست دایرکت ادمین مشابه تصویر زیر می باشد که شما با داشتن user/password میتوانید وارد آن شوید .

بعد از ورود به کنترل پنل هاست دایرکت ادمین از طریق منوی File manager وارد پوشه public_html همانند تصویر زیر شوید :

بعد از ورود به پوشه public_html فایل فشرده وردپرسی را که دانلود کرده اید را از طریق منوی Upload files to current directory در پایین صفحه آپلود نمایید و سپس آن را extract نمایید.

مرحله سوم : نصب وردپرس

در مروگر خود آدرس مسیر وردپرسی را که آپلود نموده اید را وارد نمایید و کلید اینتر را بزنید تا صفحه نصب وردپرس همانند تصویر زیر برای شما نمایان گردد ( به عنوان مثال ما پوشه wordpress را در پوشه public_html اپلود کردیم و مسیر نصب آن میشود https://nikanwp.ir/wordpress) :

در این صفحه بر روی دکمه ” بزن بریم ! ” کلیک نمایید تا وارد صفحه جدید همانند تصویر زیر شوید :‌

قبل از رد شدن از این مرحله و توضیح دادن آن باید یک دیتابیس جدید بسازید . که برای ساخت یک دیتابیس جدید طبق راهنمای زیر عمل نمایید :

وارد منوی MySQL Management شوید و از بالای صفحه بر روی لینک Create new Database مطابق تصاویر زیر پیش بروید :

در صفحه بعد , باید مشخصات دیتابیس را وارد نمایید . که این مشخصات شامل موارد زیر میگردد :

Database Name : نام دلخواه شما برای دیتابیس

Database Username : نام کاربری دلخواه شما برای دیتابیس

Username Password : رمز عبور نام کاربری دیتابیس

Confirm Password : تکرار رمز عبور

بعد از ورود اطلاعات بر روی دکمه Create کلیک نمایید تا دیتابیس شما ساخته شود.

حال دیتابیس شما ساخته شده است و باید با توجه به تصویر زیر فیلد های نام پایگاه داده  , نام کاربری پایگاه داده , رمز پایگاه داده را مشخص نمایید .(منظور از پایگاه داده همان دیتابیس است )

بعد از پر کردن فیلد ها بر روی دکمه فرستادن کلیک نمایید تا وردپرس شما نصب گردد . در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد با صفحه ای همانند تصویر زیر روبرو میشوید که باید در این صفحه بر روی دکمه اجرای نصب کلیک نمایید :

در صفحه جدید , که بخش نهایی نصب وردپرس میباشد باید اطلاعات سایت وردپرسی خود را وارد نموده و در نهایت بر روی دکمه راه اندازی وردپرس کلیک نمایید .

 

وردپرس شما به راحتی نصب شده است و حالا میتوانید با نام کاربری و رمز عبوری که انتخاب نموده اید وارد کنترل پنل یا پیشخوان وردپرس شوید و از امکانات آن لذت ببرید .

این مطلب یکی از مقالات دسته بندی آموزش وردپرس است. برای مشاهده مقالات بیشتر در زمینه وردپرس کافیست به صفحه آموزش وردپرس مراجعه کنید.

در رابطه با این مطلب سوال یا نظری دارید؟ می توانید آن را در بخش دیدگاه ها ارسال کنید
مهدی خاکسار
مهدی خاکسار

متخصص وردپرس و نویسنده این مطلب

سال هاست که در زمینه وردپرس فعالیت می کنم و حالا به عنوان عضوی از خانواده نیکان وردپرس تلاش می کنم تا آموزش های کاربری و مفید را به علاقه مندان این حوزه ارائه دهم.