آموزش بخش برگه ها در وردپرس

4.5/5 - (2 امتیاز)

در این جلسه از آموزش کامل کار با وردپرس به شما توضیح میدهیم چگونه میتوانید با بخش برگه ها در وردپرس کار نمایید.

آموزش بخش برگه ها در وردپرس :

بخش برگه ها تا حدود خیلی زیادی مشابه بخش نوشته ها در وردپرس می باشد . تنها تفاوتی که میان برگه ها و نوشته ها وجود دارد این است که برگه ها صفحات ثابتی هستند که یکبار ایجاد میشوند و در دفعات بعدی همان برگه فقط ویرایش میشود . مثل صفحات درباره ما یا تماس با ما و …

بخش برگه ها در پیشخوان وردپرس شامل دو منو میشود :

  • همه برگه ها
  • افزودن برگه
  • همه برگه ها :

شما زمای که وارد منوی همه برگه ها میشوید میتوانید لیست تمامی برگه هایی را که ایجاد کرده ایده را مشاهده نمایید و آنها را مدیریت نمایید . به طور مثال میتوانید یک برگه را حذف نمایید یا آن را ویرایش نمایید.

  • افزودن برگه :

زمانی که وارد بخش افزودن برگه میشوید میتوانید یک برگه جدید ایجاد نمایید .

همانطور که در تصویر بالا مشاهده مینمایید در صفحه افزودن برگه باکس های مختلفی وجود دارد که به ترتیب توضیح داده میشود .

بخش عنوان را اینجا وارد نمایید : در این بخش شما باید عنوان نوشته خود را وارد نمایید .

دکمه افزودن پرونده چند رسانه ای : شما زمانی که بخواهید در داخل برگتون یک عکس یا یک فایل pdf و … قرار دهید باید با استفاده از این دکمه ابتدا فایل مورد نظرتون رو آپلود نمایید , سپس با گزینه گذاشتن در برگه آن را بین محتوای برگه خود درج نمایید .

ادیتور : در باکس ادیتور شما باید مشابه نرم افزار word, متن و محتوای مطالب خودتون رو تایپ نمایید و در انتها با استفاده از گزینه هایی مثل Bold کردن و تغییر رنگ و … به متن خود ظاهر قشنگ تری بدهید.

انتشار : در باکس انتشار گزینه هایی وجود دارد که شما میتوانید برگه خود را قبل از انتشار تغییر دهید یا حتی آن را پیش نویس کنید که این گزینه ها به ترتیب زیر می باشد :

  1. وضعیت نوشته : در این حالت شما میتوانید مشخص نمایید نوشته شما در چه وضعیتی می باشد . مثلا وضعیت در حالت پیش نویس هست یا منتشر شده .
  2. نمایانی : در این بخش ۳ حالت بسیار جالب وجود دارد . حالت اول عمومی می باشد و برگه ها شما بدون اتفاق خاصی برای عموم کاربران نمایش داده میشود.در حالت دوم گزینه ی رمز دار وجود داردکه شما میتوانید برگه خود را با یک رمز محافظت نمایید . و افرادی که بخواهند محتوای برگه شما را مشاهده نمایند باید با توجه به رمزی که شما ساخته اید وارد شوند.در حالت سوم گزینه خصوصی وجود دارد که محتوای برگه شما را فقط برای شما یعنی مدیر سایت نمایش میدهد و برای مابقی کاربران مهمان این برگه قابل مشاهده نمیباشد.

ویژگی های برگه : ویژگی های برگه شامل ۳ بخش زیر می باشد :

تصویر شاخص : معمولا برگه ها یک عکس اصلی دارند و چندین عکس, داخل برگه . تصویر شاخص برای شما عکس اصلی یک برگه را مشخص مینماید و میتوانید عکس اصلی برگه خود را از این طریق آپلود نمایید.

این مطلب یکی از مقالات دسته بندی آموزش وردپرس است. برای مشاهده مقالات بیشتر در زمینه وردپرس کافیست به صفحه آموزش وردپرس مراجعه کنید.

در رابطه با این مطلب سوال یا نظری دارید؟ می توانید آن را در بخش دیدگاه ها ارسال کنید
مهدی خاکسار
مهدی خاکسار

متخصص وردپرس و نویسنده این مطلب

سال هاست که در زمینه وردپرس فعالیت می کنم و حالا به عنوان عضوی از خانواده نیکان وردپرس تلاش می کنم تا آموزش های کاربری و مفید را به علاقه مندان این حوزه ارائه دهم.