آموزش ابزار ها در وردپرس

5/5 - (1 امتیاز)

آموزش ابزار ها در وردپرس

در آموزش ابزار ها در وردپرس قصد دارم بخش ابزارها در وردپرس رو بهتون معرفی کنم . وردپرس در این بخش ۳ ابزار در اختیار ما قرار داده تا بتونیم از سایت های دیگه مطالب رو به راحتی کپی ، ویرایش و منتشر کنیم و یا بتونیم به راحتی از اطلاعات سیستم بک آپ (نسخه پشتیبانی) تهیه کنیم و یا از بک آپ هایی که داریم استفاده کنیم . همچنین می تونیم نوشته های موجود در سیستم های دیگه رو به سیستم کنونی خودمون منتقل کنیم . به تصویر زیر نگاه کنید ، در بخش ابزارها ، ۳ ابزار در اختیار ما قرار داره :

آموزش مخابره کنید در وردپرس

این ابزار میتونه براتون خیلی کاربردی باشه ، همونطور که در توضیحات خود ابزار میبینید ، با استفاده از این قابلیت میتونید از هر سایتی که خواستید مطلبی رو کپی ، همزمان ویرایش و در سایتتون منتشر کنید . این عملیات رو میتونید خیلی راحت در سایت مخاطبتون انجام بدید بدون اینکه به پنل مدیریت مراجعه کنید . بذارید برای درک بهتر با چند تا تصویر این عملیات رو بهتون آموزش بدم .

در اولین مرحله ، وارد پنل مدیریت وردپرستون بشید (همون سیستمی که قراره براش مخابره کنید رو ایجاد کنید) میتونید با عمل drag and drop دکمه ی مخابره کنید رو بگیرید و بکشید و در نوار علاقه مندی ها رها کنید تا در لیست علاقه مندی ها قرار بگیره .

حالا وارد سایت مخاطب میشیم و بخشی از مطلب یکی از پست هارو کپی می کنیم تا در سیستم خودمون منتشر کنیم . به عنوان مثال وارد سایت فروشگاه اینترنتی پردیس استور میشیم . خوب قسمتی از متن رو انتخاب می کنیم . میخوایم این قسمت از متن رو با متن دیگه ای ادغام کنیم و در سایت خودمون منتشر کنیم .پس از اینکه متن رو انتخاب کردیم ، بر روی مخابره کنید کلیک کنید . پس از اینکه کلیک کردید یک کادر محاوره ای باز میشه که در اصل همون صفحه ارسال نوشته در پنل مدیریت شماست .حالا شما میتونید متنی که کپی کردید رو با متن دلخواه خودتون ادغام کنید و در سایتتون منتشر کنید . این قابلیت میتونه خیلی براتون کاربردی باشه . پس از این هر زمان تو هر سایتی هر مطلبی رو که خواستید میتونید در سایت خودتون بکار ببرید . اما فراموش نکنید ، هیچ مطلبی رو بصورت کامل کپی نکنید ،نه کار پسندیده ای هست و نه از نظر سئو برای سایتتون مناسبه.

برگردان دسته ها و برچسب ها

این قسمت از شما می خواد که در صورت تمایل برای تبدیل دسته ها و برچسب ها به یکدیگر به بخش درون ریزی رفته و مبدل خود را انتخاب کنید.

آموزش درون ریزی در وردپرس

با کمک ابزار درون دیز می توانید اطلاعات خود را در سایت درون ریزی ( import ) کنید. برای درون ریزی محتوای قالب ها مانند نوشته ها، برگه ها، دیدگاه ها، فیلدهای سفارشی، دسته ها و برچسب ها و…

باید بر روی گزینه ی wordpress کلیک کنید تا افزونه ی WordPress Importer را نصب و فعال کنید.

سپس اطلاعات شما را درون ریزی کند. با اینکار همیشه می توانید قالب هایی را که دانلود می کنید مانند دمو درآورید.

آموزش برون بری در وردپرس

این قسمت برعکس درون ریزی عمل می کنه . در این قسمت شما میتونید یک بک آپ از اطلاعات سیستم کنونی خود بگیرید و در یک سیستم دیگه درون ریزی و استفاده کنید .

این مطلب یکی از مقالات دسته بندی آموزش وردپرس است. برای مشاهده مقالات بیشتر در زمینه وردپرس کافیست به صفحه آموزش وردپرس مراجعه کنید.

در رابطه با این مطلب سوال یا نظری دارید؟ می توانید آن را در بخش دیدگاه ها ارسال کنید
مهدی خاکسار
مهدی خاکسار

متخصص وردپرس و نویسنده این مطلب

سال هاست که در زمینه وردپرس فعالیت می کنم و حالا به عنوان عضوی از خانواده نیکان وردپرس تلاش می کنم تا آموزش های کاربری و مفید را به علاقه مندان این حوزه ارائه دهم.